Świadectwo wiary Leszka Blanika – mistrza olimpijskiego.

Posted: 11 września 2013 in SPORTOWCY
Tagi:

Leszek Robert Blanik (ur. 1 marca 1977 w Wodzisławiu Śląskim) – polski gimnastyk sportowy, mistrz olimpijski, mistrz świata i mistrz Europy. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Leszek_Blanik_zlotym_2758003

Blanik podczas uroczystości wręczania medali olimpijskich – Pekin 2008.

Moja kariera sportowa trwała blisko 24 lata. Będąc małym chłopcem marzyłem o sukcesach sportowych, by wystąpić na Igrzyskach Olimpijskich oraz słuchać hymnu Mazurka Dąbrowskiego po zdobyciu mistrzostwa olimpijskiego. Przez wszystkie lata miałem marzenia i plany, co do własnej przyszłości. Jednak w osiągnięciu sukcesów i spełnieniu marzeń od zawsze towarzyszyła mi wiara katolicka – wiara w Boga. Jestem pewien, iż gdyby nie opatrzność Boża i moja wiara nie potrafiłbym osiągnąć zamierzonych planów, ale w szczególności nie dałbym sobie rady z problemami, trudnościami i porażkami nie tylko związanymi ze sportem, ale również w życiu codziennym. Moja wiara to nie tylko uczęszczanie na msze święte niedzielne, ale codzienna rozmowa z Bogiem. Nie wyobrażam sobie swojego życia bez Boga i wiary

Letnie igrzyska olimpijskie – złoty medal: Pekin (2008) brązowy medal: Sydney (2000)

Mistrzostwa Świata – złoty medal: Stuttgart (2007) srebrny medal: Melbourne (2005), Debreczyn (2002)

Mistrzostwa Europy – złoty medal: Lozanna (2008) srebrny medal: Petersburg (1998) brązowy medal: Lublana (2004)

Blanik jest pierwszym Polakiem, którego nazwisko nosi gimnastyczny element – skok – przerzut podwójne salto w przód w pozycji łamanej „blanik”. Skok ten wpisany został do przepisów sędziowskich Międzynarodowej Federacji Gimnastycznej (FIG) pod numerem 332.

http://www.sport.episkopat.pl/dokumenty/?type=swiadectwo&id=111

Skomentuj

